Ik ga mijn verhaal verder zetten . Het vervolg is Barcelona 2021 .
Mijn geduld werd danig op de proef gesteld want men hield de duiven ONNODIG op .
Verwondering omdat ze op vrijdag niet gelost werden .
Ze konden volgens mij gans de dag in mooi weer vliegen . Een Barcelona Vlieger draait zijn hand ( vleugel ) , zijn vlerke , niet om voor een onweertje op 100 km van de thuishaven .
Dan is de strijd al voor een heel groot stuk gestreden , volgens mij .
Ik ga mij niet bezondigen aan complottheorieën maar ik blijf erbij dat we met lossing op vrijdag een heel andere en veel betere Barcelona krijgen .
Idem voor de klucht van de vlucht uit Marseille met een lossing op donderdag .
Nooit gezien !! Dat alleen al zorgt voor een wedstrijdvervalsing .
3 nachten mand tegenover 4 nachten mand  .... een wereld van verschil !
Komt daar nog bij dat bewezen is dat met een NORMALE lossing op vrijdag hier in West-Vlaanderen veel meer kopprijzen uit de boot zouden gevallen zijn .
Dat bewijst de uitslag van Périgueux , gevlogen op die bewuste vrijdag , met veel meer oost in de wind . 
Voor wie de moeite wil doen om dat eens nader te bekijken is het overduidelijk .
Maar goed , ik loop vooruit op de feiten ...
Barcelona . Gelost op 11 juli om 6 u 45 . 
Het lossingsuur kan eigenlijk ook nog een bron van discussie zijn want Barcelona wordt al duizend jaar gelost op een zodanig  uur dat er geen enkele duif thuis kan zijn op de lossingsdag .
Dus waren er op dezelfde dag reeds 38 duiven thuis voor het invallen van de duisternis . Opnieuw wedstrijdvervalsing !
Maar goed , we moeten daar leren mee leven . 
Al hoor ik wel hier en daar een groeiend ongenoegen over een aantal onbegrijpelijke beslissingen .
Mijn twee Lesbische duivinnen kregen daags voor de inkorving een jong van een dag of vijf onder geschoven . 
Ze zaten samen op dat jong . Ontroerend om te zien !
Ik heb er een potje met voeder bij gezet want ik was bang dat er van eten anders niet veel in huis zou komen .
Mijn eerste inzet , MOON RIVER , die verleden jaar nog mooi de 12° prijs haalde in de club , was achter gebleven van een trainingsvlucht van 200 km .
ZOUTELANDE zou haar plaats innemen . De tweede inzet was een duivin die verleden jaar van  de " ramp Barcelona " op donderdag arriveerde en nog prijs won .
Pluspunt was dat zij gepaard was met Zoutelande en met het jong in het nest in een superconditie ingekorfd werd .
 Eigenlijk stond zij stukken mooier dan haar lief , maar nog maar eens werd bewezen dat superforme niet voldoende is , omdat klasse ook nog een beetje nodig is !!
Sommigen zijn van dat taaie soort zoals Thomas Pidcock die 6 weken voor zijn olympische medaille mountainbike  nog geconfronteerd werd met een sleutelbeenbreuk !!
En mijn tweede inzet moet dus nog komen . Zoutelande daarentegen leverde een huzarenstukje af met een mooie prijs per 10-tal op alle niveau 's .
Voor mij was het bang afwachten hoe ze de kwetsuur van verleden jaar op St Vincent zou verwerkt hebben , met de geschiedenis van Wout van Aert  in het achterhoofd .
Sterker worden door tegenslag ....het is aan weinigen gegeven .
En op maandag 12 juli om 10 u 36  landde Zoutelande op de spoetnik . De wereld stond even stil . Even maar ...
Ze was getekend . Je zag dat ze had afgezien . Ik gaf haar terug een jong van een dag of acht dat zij liefdevol aanvaarde . In afwachting van de thuiskomst van haar lief .
Ik zag haar zitten op haar jong , in het hoekje, naast de oude stoel en ik beken het ....
Ik heb geweend ....een ontlading !

Marseille ....
Ik ben eigenlijk ontgoocheld in de nieuwe lichting tweejarige , late jongen van 2019 , in hun geboortejaar geen mand gezien en in 2020 slechts 2-maal 350 km .
Ga daar eens mee naar de oorlog !!
De vorige jaren had ik telkens wel ergens een uitblinker , een verrassing , maar nu is het echt wel een magere oogst .
De tweejarige duivinnen werden heel goed op geleerd al over Clermont en Fontenay naar Chateaudun en Limoges . 
Limoges werd om 8 uur gelost en de laatste prijs in de club  situeert zich rond 17 u 30 . Een pittig vluchtje dus .
Mijn eerste duivin arriveerde een uur later . En volgens mij is dat niet goed !
Zware fond en kilometervreters..... akkoord dat ze hun kilometers moeten hebben .
En dat je ze moet selecteren op " hun " afstand .
Maar ook op dat niveau heb je goede en slechte ...kilometers of niet .
Mijn theorie is , en ik heb het er onlangs nog over gehad met den Hendrik , DAT ALS HET GOED IS ZE OOK KOMEN VAN DICHTERBIJ .
Daar begin ik meer en meer overtuigd van te geraken .
Ik heb er dit jaar ook weer de bewijzen van gezien ....
's Anderendaags thuis komen van een Limoges van 600 km is een bewijs van onkunde .Je zou ze beter ineens liquideren .
Bij Peiren en Vergaerde-Denolf en nog anderen zoals Pollin staan ze WEL op de uitslag .
Als ik niet wil verzuipen in de duiven ga ik iets moeten doen ...
Dus kwamen ze van Limoges tot s' avonds laat en de dag erop volgend !!   Een deel ervan zou ik inzetten op  St Vincent en de overige op Agen .
Op St Vincent had ik 4 prijzen . 
         Eerst een duiver , eerste keer internationaal en 49/273 in de club .
Dan een duivin ...van Limoges thuis om 22 u en 8 minuten ... St Vincent 73/273 .
( dan laat ze juist geteld nog 200 concurrenten achter zich )
Dan nog een duivin ...van Limoges weet ik zelfs niet wanneer die thuis kwam en van St Vincent de laatste prijs in de club .
Dan is er nog de vierde die 5 minuten buiten de prijzen valt in de club en van Limoges mijn eerste thuis was  , een uur na de prijzen .
Sorry voor de saaie opsomming maar ik wil iets duidelijk maken ...
Van St Vincent zijn er dus 4 overlevenden van 11 . Dat is de tol die je betaalt voor de zware fond .
En dan heb je die " gasten " 2 jaar gepamperd ...
IK KAN DAT NIET MEER OPBRENGEN !
Om een lang verhaal kort te maken vlogen de overigen op Agen geen prijs .
Ze werden ingekorfd in een schitterende conditie . Met mijn meer dan 50-jarige ervaring moet je niet afkomen met de gedachte dat ze niet helemaal in orde zaten . 
Vergeet het !!
Ik zou ze drie weken later Marseille laten vliegen . Vijf ervan vlogen  Agen en 1 niet .
Welnu , die ene vloog prijs , de andere niet . Ze moeten nog komen ...
Zoals ik al zei ...De spoeling is heel erg dun , maar eigenlijk is dat altijd zo , ook op de snelheid !!
Dus ja , heb ik mijn dwaling in gezien . Gedaan met late jongen voor de vliegploeg .
Koppig als ik ben heb ik willen bewijzen dat het wel kon .
Ja , het kan ! ...met 1 op 100 lukt het je wel !!
En het kost je enorm veel geduld en geld .
De selectie moet vroeger en harder , zoals ze in Holland al jaren doen , dat is stukken goedkoper en lonender .
In 2022 ga ik het accent leggen op het spel met de jaarlingen . 
Ze gaan wel redelijk kilometers op de teller staan hebben voor  ze aan de start komen .
Tot de volgende bij leven en welzijn ...
Casier Roger 

Maak jouw eigen website met JouwWeb